Monday 14 March 2011

aku takut lelaki, titik!

Posted by loghatkedahsayapekat at Monday, March 14, 2011

petang tadi lepas bangun dari tidoq, *kantoi tidoq petang
aku godek2 yakni meninjau fesbuk kawan2 aku.
sampai kat wall sorang kawan aku ne, otak aku terus stuck.
aku nampak video.
terus aku tekan butang play.
sementara nak tunggu video loading sebab internet macam snail walk on the road,
aku tengok kawan aku komen hahaha kat video tu.
sah video lawak ne. aku kata kat diri aku.
dah habis tengok video tu, aku terus sandaq  sandar kat kerusi pelestik biru.

OMG! Ya Allah.
dua perkataan yang mula2 kuar dari mulut aku.
ok, aku bohong. aku tak cakap pun OMG. 
video tu tunjuk seorang isteri yang bertudung + berbaju kurung, *aku kurang pasti tang baju tu. 
menerjah suami dia yang sedang mengatai  berdua-duaan dengan sorang pompuan.
kat hospital pulak tuh.
dari apa yang aku dengar laki tu belom kawin lagi dengan pompuan tu. 
kira depa tu dok berkhalwat la.
benda yang buat aku sedih, bila dengar isteri dia cakap,
patut la tak bagi cheq jaga abang kat hospital. rupanya ada pompuan ne noh.
aku alih loghat dia. loghat asal, loghat kelantan.

aku terkedu + sedih sebab aku bayang kalau benda ne jadi kat diri aku atau mak aku.
perasaan menerjah suami sendiri. 
aku terima kalau waktu tu suami aku still hensem macam fahrin ahmad dan aku macam zombi.
aku terima kalau suami aku curang.
tapi hakikatnya, suami mak cik dia atas adalah mereka yang datang dari golongan yang sudah buncit
dan tua nak mati.
bila lelaki nak insaf?
bila tua kot.
tapi video tu tunjuk pak cik buncit. tak hensem.

semua ne buat aku takot nak kawin.
sungguh.
tapi lepas dengar mak aku cakap,
ya, kawin nanti mak beli songket buat baju pengantin kat cheq.
aku terus semangat.


 



0 comments:

Post a Comment

Pages

 

Loghat kedah aku sangat pekat Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei